השקעה בהאצה או במרכז חדשנות מציעה את שיעור ההחזר על השקעה הטוב ביותר

startup accelerator business model

השקעות עלולות להיות מסוכנות. איך יודעים אילו חברות סטארטאפ יצליחו ואילו ייכשלו? משקיעי הון סיכון רבים בוחרים בתוכניות האצה כדי להבטיח את ההחזר הגבוה ביותר על השקעותיהם.

יותר ויותר משקיעים משתמשים בתוכניות האצה כדי לזהות את חברות הסטארטאפ המבטיחות ביותר שההשקעה בהן כרוכה בפחות סיכון. תוכניות אלה החלו לראשונה בשנת 2005. כיום, יש יותר מ-7,000 תוכניות האצה ברחבי העולם. אם אתה מחפש את ההחזר הגבוה ביותר על ההשקעה שלך, תוכנית האצה עשויה להיות התשובה שאתה מחפש.

מהי תוכנית האצה?

תוכנית האצה היא למעשה סמינר הכשרה לחברות סטארטאפ. במקום להשקיע בחברות סטארטאפ בנפרד ותחת תנאים נפרדים, משקיעי הון סיכון יכולים להשקיע במספר חברות סטארטאפ בו זמנית ולתמוך בהן כקבוצה לאורך פרק זמן מוגדר. תהליך זה נועד לחנך יזמים מתחילים, ולרכז שנים של למידה מעשית במספר חודשי למידה.

תוכנית האצה מושתתת על ארבעה גורמים המובחנים זה מזה:

  • תקופה מוגדרת
  • מבוססת שיתוף פעולה
  • מונחית חניכה
  • סיום התוכנית

כשאתם מתחילים תוכנית האצה, אתם בוחרים מספר חברות סטארטאפ שיהוו חלק מ”קוהורט”. במהלך תקופה מוגדרת – בדרך כלל בין שלושה לשישה חודשים – חברות הסטארטאפ עובדות במקום כדי לבנות את העסק שלהן. אתם מספקים להם מרחב עבודה, הדרכה וחניכה ומימון מסוים כדי להתחיל (עם Road2 יש פוטנציאל מימון עד 100,000). בתמורה אתם מקבלים נתח הון קטן בחברה (בדרך כלל סביב 8%).

לאחר סיום תכנית ההאצה, יזמי הסטארטאפ הופכים לבוגרי התוכנית ויוצאים אל העולם לעשות שם לעצמם.

היתרונות של השקעה בתוכנית האצה

הדרך הטובה ביותר עבור בעלי הון סיכון למקסם את ההחזר על ההשקעה שלהם היא השקעה בתוכנית האצה. הן מציעות כמה יתרונות מהותיים שיגדילו בצורה דרסטית את תשואות ההשקעה שלכם ויעודדו הצלחה בעתיד.

למצוא את חברות הסטארטאפ הטובות ביותר

זיהוי חברות סטארטאפ מבטיחות להשקעה היא משימה שמצריכה זמן שלא תואמת את לוח הזמנים העמוס של משקיעי הון סיכון. תוכניות האצה הן משפך נהדר למשוך חברות סטארטאפ חדשות. במקום להשקיע זמן לחקור את השוק, חברות סטארטאפ בשלב מוקדם יבואו אליכם.

לאחר שתקבצו מספר חברות סטארטאפ לתוכנית שלכם, תעבדו איתן בסמיכות כדי להבין איזו מהן נראית המבטיחה ביותר. אנו רואים בתוכניות ההאצה של Road2 בדיקת נאותות פעילה של הצוותים כדי לאפשר לנו לבחור את הטובים ביותר.

כשתמצאו אחד שאתם מאמינים בו, תקבלו את ההזדמנות הראשונה להשקעות נוספות.

לאסוף תובנות לגבי מגמות מתעוררות

חברות סטארטאפ הן תמיד חוד החנית של המגמות הקיימות. הן הראשונות לזהות ולפתור את הסוגיות הבוערות ביותר. בעזרת תוכנית האצה תוכלו להתעדכן במגמות המתפתחות ולהצטרף אליהן כבר בהתחלה. לאחר מכן תוכלו להשתמש בטכנולוגיות ובמתודולוגיות מהדור הבא כדי להפוך את העסק שלכם לתחרותי יותר.

אם יש בעיה מסוימת שמשפיעה על החברה שלכם, השקעה בתוכנית האצה בדיוק עבור אותה סוגיה היא דרך נהדרת למצוא פתרונות. אחת מחברות הסטארטאפ בתוכנית שלך תוכל לזהות דרכים חדשניות, שיעזרו במידה רבה בעתיד, להתגבר על הבעיות.

לגוון את תיק ההשקעות

לא כל חברת סטארטאפ היא סיפור הצלחה, אבל אי אפשר לדעת בדיוק אילו חברות יצליחו ואילו ייכשלו. השקעת סכומי כסף גדולים בחברת סטארטאפ אחת היא סיכון. תוכניות האצה מאפשרות לך להשקיע סכומים קטנים בכמה חברות סטארטאפ, ובכך להפחית את הסיכון. אפילו אם 90% מחברות הסטארטאפ בתוכנית ההאצה נכשלות, 10% הנותרות יניבו יותר תשואות מהנדרש לכיסוי ההפסדים. כמאמר הפתגם, אתם לא שמים את כל הביצים בסל אחד.

תוכניות האצה גם מאפשרים למשקיעי הון סיכון להשקיע במספר ענפי תעשייה, ובכך להפחית את הסיכון אף יותר. ענף תעשייה אחד עשוי להאט את הקצב, אך מאוד לא סביר שכמה מהם ידשדשו בו זמנית. ככל שתיק ההשקעות שלכם מגוון יותר, כך אתם חשופים לפחות סיכונים.

למקסם את ההחזר על ההשקעה בתוכנית האצה

ב-Road2 עובדים קשה יותר וחכם יותר, אנו משתמשים בכלי הבינה המלאכותית הטובים ביותר מסוגם, המופעלים על ידי NVIDIA, כדי לעזור למייסדים לבנות עסקים מעוררי השראה וכדי לאפשר למשקיעים לקבל גישה למימון הפרויקטים המרתקים והחדשניים ביותר.

אנחנו כאן כדי להבטיח תשואות לטווח הארוך באמצעות השקעה בפרויקטים המבטיחים ביותר. במקביל, בכל מה שאנחנו עושים, אנו לעולם לא מאבדים את האחריות התאגידית שלנו לסייע גם ליזמים פחות מיוצגים במעבר שלהם לטכנולוגיה ומנהיגות חדשנית.

התוכניות שלנו אינן תיאורטיות והן נוצרו כדי לפתור צרכים עסקיים אמתיים, מיידיים, אותם אנו מגדירים עם שותפים נבחרים. הצטרפות לקהילת ההשקעות שלנו פירושה הצטרפות לקבוצת מנהיגים נלהבת ורבת השפעה, התומכת בחברות הסטארטאפ פורצות הדרך בחיפה וקבלת גישה יעילה למימון ציבורי ופרטי כאחד. כשרשות החדשנות הישראלית זיהתה את הפוטנציאל הייחודי הטמון בתוכניות אלה, היא יצרה תוכנית מותאמת למימון רבות מתוכניות ההאצה שלנו, תוך יצירת PPP (שותפות פרטית-ציבורית), שהיא היחידה מסוגה בישראל.

הצטרפו אל היעד שלנו להפוך את חיפה למנהיגה חדשנית גלובלית בתחומים העיקריים הבאים: אנרגיה בת קיימא, בריאות דיגיטלית, ניידות חכמה 4.0, משחקים וכלכלה קואופרטיבית.

הורדת עלון המשקיעים

שתף פוסט זה
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

עוד תובנות

אל תחמיצו את העדכונים האחרונים

עדכונים מ Road2, מבטיחים לא לשלוח ספאם (-:

Skip to content